FAQ

Mijn gegevens

Jouw gegevens staan onder Mijn Bouwmaat. 

Inloggen

Als je al eerder hebt ingelogd, kun je inloggen door middel van jouw e-mailadres en eigen aangemaakte wachtwoord. 
 
Als inloggen niet lukt, klik je op de link "wachtwoord vergeten". Er zal dan een e-mail naar je verzonden worden, waarmee je binnen 24 uur een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
 
Wij helpen je ook graag verder in de vestiging of online via de klantenservice chat (van 09.00 uur tot 21.00 uur bereikbaar van maandag tot en met vrijdag).

Klant worden

  • Online account aanmaken (nog geen klant bij Bouwmaat)
    Je kunt via de link op de homepage " Klant worden" direct een account aanvragen. Na het invoeren van je KvK nummer, krijg je binnen 5 werkdagen een Bouwmaat-pas om aankopen te doen bij Bouwmaat. Uiteraard kun je na deze aanvraag direct jouw eerste aankopen doen in de webshop.
     
  • Registreren online account (al klant met een Bouwmaat-pas)
    Wanneer je wel een Bouwmaat-pas hebt, maar je voor het eerst inlogt, dien je eerst een account aan te maken. Onder de link op de homepage " Klant worden" voer je de postcode van je bedrijfsadres en het pasnummer van jouw pas in. Dat is het nummer onder de streepjes code (zonder spatie) in. Controleer vervolgens jouw gegevens goed.
     
  • Klant worden via de vestiging
    Je kunt ook in de dichtstbijzijnde Bouwmaat-vestiging jouw pas aanvragen. Vergeet hiervoor jouw geldige KvK-inschrijving en legitimatie niet.
 

Contactgegevens aanpassen

Je kunt jouw gegevens via "Mijn Bouwmaat" aanpassen of doorgeven aan jouw Bouwmaat-vestiging. Natuurlijk kun je ook altijd een mail sturen naar klantenservice@bouwmaat.nl. Of de wijziging in je gegevens online doorgeven via de chat (van 09.00 uur tot 21.00 uur bereikbaar van maandag tot en met vrijdag).

Extra pasaanvraag

Je kunt een extra pas aanvragen via jouw Bouwmaat-vestiging

Afmelden post

Als je geen post van Bouwmaat wilt ontvangen kun je dit doorgeven aan de klantenservice of in je Bouwmaat-vestiging.

Nieuwsbrief aan- of afmelden

Via de link op de pagina  "Mijn Bouwmaat" kun je bij "Mijn gegevens" bij het kopje "Nieuwsbrief" je via de knop aan- en afmelden voor de nieuwsbrief.

Bestellen

Je kan ook altijd jouw vestiging bellen.

Voorraad

Alle artikelen in de webshop zijn te bestellen, tenzij anders aangegeven. Er zijn uitzonderingen. Voor het kopen van maatwerkproducten zoals glas en het mengen van verf, neem contact op met je vestiging.

Artikel niet gevonden

Kan je een artikel niet vinden of is het artikel niet te bestellen via de webshop? Neem dan contact op met de Bouwmaat-vestiging of met de klantenservice . Het artikel kan dan voor jou worden besteld. LET OP: voor actie-artikelen geldt vaak OP=OP. In dat geval kan het voorkomen dat een artikel niet meer te bestellen is. Neem voor de zekerheid altijd contact op met je Bouwmaat-vestiging of de klantenservice.

Order aanpassen

Wanneer een order eenmaal geplaatst is, kan deze niet meer worden veranderd. Je kunt contact opnemen met jouw Bouwmaat-vestiging of met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Order annuleren

Wanneer een order eenmaal geplaatst is, kan deze niet meer worden veranderd. Je kunt contact opnemen met jouw Bouwmaat-vestiging of met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Leveren

Gratis afhalen of bezorgen v.a. €4,50.

Levertijden

Je kan de materialen die je bestelt altijd laten bezorgen. Tegen een geringe vergoeding komen wij al jouw materialen op de klus of thuis bezorgen. Hiervoor geldt:
  • Kleingoed voor 18:00 uur besteld, morgen op de klus
  • Grootgoed voor 13:00 uur besteld, morgen op de klus
Artikelen worden standaard op maandag t/m vrijdag bezorgd met uitzondering van feestdagen. Kleingoed kan ook op zaterdag worden bezorgd, afhankelijk van de beschikbaarheid van PostNL. Daarnaast geldt voor artikelen die op zondag zijn besteld: dinsdag op de klus. 
Leveringen zijn altijd tot aan de stoep.
 

Bezorgkosten

Online bestellingen afhalen in de vestiging is altijd gratis. Jouw bestelling toch laten bezorgen? Bouwmaat hanteert verschillende tarieven voor pakketpost en grootgoed bezorgingen:
 
Pakketpost (kleingoed):
Bestellingen vanaf €25,- (excl. BTW) of meer bezorgen we gratis.
Voor bestellingen onder €25,- (excl. BTW) bedragen de bezorgkosten €4,50 per zending. 
 
Let op: voor producten met gevaarlijke stoffen gelden de grootgoed bezorgkosten, omdat deze niet met de reguliere pakketpost verzonden kunnen worden. 
 
Grootgoed:
Bestellingen vanaf €450,- (excl. BTW) of meer bezorgen we gratis.
Voor bestellingen onder €450,- (excl. BTW) bedragen de bezorgkosten €45,- per zending.
 
Bovenstaande tarieven zijn excl. BTW en alleen geldig voor bezorgingen binnen Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen, dan geldt er nog een extra toeslag. Deze extra toeslag wordt automatisch berekend in je winkelwagen.
 

Levering kan niet bezorgd worden

Je order wordt 2 maal aangeboden op het afleveradres. Daarna zal er een brief afgeleverd worden met een verwijzing naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Indien de bestelling na 3 weken niet is opgehaald, zal het pakket terug gestuurd worden naar Bouwmaat. Je ontvangt je betaling dan retour op de rekening waarmee de order is betaald.

Afhalen order

Je kunt jouw bestelling altijd kosteloos klaar laten zetten in een vestiging naar keuze. Je kunt dit aangeven in het bestelproces.

Statiegeld pallet

Wordt een bezorgorder op statiegeldpallet(s) geleverd, dan is de klant zelf verantwoordelijk voor het retour brengen van de statiegeldpallets naar de vestiging. Je kunt de pallets niet meegeven met de transporteur.
 
Kosten statiegeldpallet(s)
Statiegeldpallets worden alleen gebruikt indien nodig bij grootgoed bezorgingen. Kosten zijn €25,- per pallet. (Wanneer er dus bijvoorbeeld 4 pallets nodig zijn, bedragen de kosten €100,-). Het gehele bedrag dat is betaald aan statiegeldpallets ontvangt de klant retour bij het retour brengen van de pallets in de Bouwmaat-vestiging.
 

Betalen

Veilig betalen bij Bouwmaat.

Betaalopties

Wil je een online bestelling plaatsen op Bouwmaat.nl, dan kan je op verschillende manieren betalen. 
 
1. iDeal
Aangesloten banken zijn: 
  • Rabobank
  • ING Bank
  • ABN Amro Bank
  • SNS Bank
  • ASN Bank
  • Triodos Bank
  • Van Lanschot Bankiers
  • Knab
  • Bunq
 
2. Creditcard
Wij accepteren creditcards van Mastercard en Visa.
 
3. PayPal
 
4. Betalen in de vestiging (bij afhalen)
 
5. Betalen op rekening (krediet)  
 
 

Kredietpas

Je kunt aangeven dat je jouw kredietpas wilt gebruiken om online aankopen te doen en te betalen op krediet. De eigenaar/gevolmachtigde dient altijd akkoord te geven hiervoor. Klik hier voor het formulier.
 
Na je aanvraag ontvang je, via e-mail, een pincode om jouw pas(sen) te activeren. Na activatie van jouw pas(sen) ontvang je via e-mail een unieke pincode per pas, waarmee je direct online op krediet aankopen kunt doen.
 
Geen pincode voor krediet ontvangen? Neem contact op met jouw Bouwmaat-vestiging  of met de klantenservice.
 

Onvoldoende bestedingsruimte kredietpas

Heb je onvoldoende krediet op je kredietpas, neem dan contact op met jouw Bouwmaat-vestiging of met de klantenservice van Bouwmaat.

Factuur van order

Wanneer je een betaling hebt gedaan met iDEAL ontvangt je de factuur via e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres.
Heb je een aankoop gedaan met je kredietpas dan ontvang je de factuur zoals je dat hebt aangegeven.
 

Retouren

Zonder uiterste ruildata.

Beschadigde artikelen

Met het artikel naar de vestiging
Je kunt met het artikel naar jouw Bouwmaat- vestiging om de mogelijkheden te bespreken. Neem je factuur en je Bouwmaatpas mee. 
 
Het artikel terugsturen 
  • Bij de bestelling zit een retourformulier. Vul dit volledig in en vermeldt bij "Reden" dat het artikel beschadigd is.
  • Stuur het artikel samen met het retourformulier naar: 
    CEVA Logistics
    T.a.v. Bouwmaat Retoureninslag
    Antwoordnummer 2026 
    3600 VB Maarssen
  • Bij ontvangst van het artikel dat retour is gestuurd wordt het artikel beoordeeld.
  • Vervolgens wordt het aankoopbedrag terugestort op het rekeningnummer waarmee de order is betaald. Wij streven ernaar om binnen 1 week na ontvangst van het geretourneerde artikel het geld teruggestort te hebben op je rekening.
  • Wanneer je het artikel alsnog wilt hebben zul je een nieuwe order moeten plaatsen. Er wordt niet automatisch een nieuw artikel opgestuurd.

In eerste instantie betaal je de verzendkosten voor het retourneren zelf. Bouwmaat stort deze kosten later aan je terug indien het artikel inderdaad beschadigd of kapot is.

Retourmogelijkheden

Retourneren in de vestiging
Je kunt een artikel retour brengen in elke vestiging. Neem hiervoor wel je factuur en je Bouwmaatpas mee. Er zit geen uiterste omruildatum vast aan onze service.
 
Terugsturen via PostNL
Indien je via PostNL een pakketje hebt ontvangen van Bouwmaat kun je deze gratis via PostNL terugsturen. Gebruik hiervoor het retourformulier dat meegeleverd is in het pakket. Hiervoor kun je gebruik maken van het onderstaande antwoordnummer:
Je krijgt je aankoopbedrag dan teruggestort op het rekeningnummer waarmee de order betaald is.  Wij streven ernaar om binnen 1 week na ontvangst van het geretourneerde artikel het geld teruggestort te hebben op je rekening.
Indien blijkt dat het artikel dat door ons geleverd is, beschadigd was of om andere reden ondeugdelijk was worden de kosten van de verzending door ons vergoed.
 
CEVA Logistics
T.a.v. Bouwmaat Retoureninslag
Antwoordnummer 2026
3600 VB Maarssen
 
Voorwaarden retourname van artikelen:
  • Indien je via PostNL een pakketje hebt ontvangen van Bouwmaat kun je deze ook via PostNL terugsturen met het retourformulier dat meegestuurd is met je pakket. Je krijgt je aankoopbedrag dan teruggestort op het rekeningnummer waarmee de order betaald is. Breng je retour in de vestiging? Dan direct bij binnenkomst melden bij de Infobalie dat je iets retour komt brengen.
  • Slechts op vertoon van de originele factuur.
  • Artikel is onbeschadigd en in originele verpakking.
  • Bederfelijke artikelen en/of zakgoed worden niet retour genomen.
  • Gezaagde of op kleur gemengde artikelen worden niet retour genomen.
  • Speciaal voor jou bestelde artikelen worden niet retour genomen.
  • Uitverkoop- en/of opruimingsartikelen worden niet retour genomen.
  • Artikel behoort nog tot het voorraadassortiment van de vestiging.
  • Het retour te geven bedrag zal nooit hoger zijn dan u betaald heeft.
  • Waardebonnen en/of premiums ontvangen bij de aankoop, dienen bij retourname van artikelen ook ingeleverd te worden.
  • In uitzonderlijke situaties kunnen administratiekosten worden berekend.
 

Spaarplan

Spaar gratis voor mooie cadeaus.

Punten inleveren zonder Bouwmaat pas

Dit is niet meer mogelijk. Alleen met een geldige Bouwmaatpas kun je gebruik maken van het Bouwmaat Spaarplan.

Aankoopbon/factuur kwijt

Nee helaas, de bestellingen worden gedaan in het systeem van Kijkshop via bouwmaatspaarplan.nl. Dat is een ordersysteem waar wij geen toegang toe hebben, wij kunnen dan ook niet zien wat er door jou is besteld. Wij zijn in afwachting van meer informatie.
 

Retourneren bestelling

Op dit moment is het niet mogelijk om het artikel te retourneren en je geld terug te krijgen. 

Teruggave spaarpunten na bestelling

Hier kunnen wij helaas nog geen antwoord op geven. De bestellingen worden gedaan in het systeem van Kijkshop via bouwmaatspaarplan.nl. Dat is een ordersysteem waar wij geen toegang toe hebben, wij kunnen dan ook niet zien wat er door jou is besteld. Wij zijn in afwachting van meer informatie.

Bestelbevestiging ontvangen maar nog geen uitlevering

Hier kunnen wij helaas geen antwoord op geven. In principe zal bij een faillissement niet meer worden geleverd. Het is nog niet duidelijk of er een doorstart zal plaatsvinden.

Bereikbaarheid bouwmaat@beloningsshop.nl

Deze mail gaat rechtstreeks naar de klantenservice van Kijkshop. Deze is vooralsnog niet bereikbaar.

Bereikbaarheid klantenservice Kijkshop

De klantenservice is door faillissementsaanvraag niet bereikbaar. Wij hebben helaas niet meer informatie dan jij, omdat wij het ook via de media hebben vernomen.

Spaarpunten inwisselen voor geld

Dat is niet mogelijk, spaarpunten zijn niet inwisselbaar voor contanten.

Spaarpunten inzetten voor andere cadeau’s/winkels

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij proberen zo snel mogelijk een alternatief aan te bieden.

Bestelling gedaan vóór faillissement Kijkshop

Bouwmaat ontvangt pas een factuur van Kijkshop, zodra de bestelde artikelen zijn geleverd. Producten die nog niet geleverd zijn, zijn dus ook nog niet betaald. Bouwmaat zal opzoek gaan naar een mogelijkheid om jouw bestelling te achterhalen, te verifiëren dat deze niet is uitgeleverd en vervolgens je punten compenseren (teruggeven). Via deze FAQ houden we je hiervan verder op de hoogte. 

Huidige waarde spaarpunten

Hier kunnen wij nog geen uitspraak over doen, wij kijken naar de mogelijkheden om hier een passende oplossing voor te bieden. Wij informeren je hier later meer over via Bouwmaat.nl of via de vestiging.

De spaarzegels zijn uitgegeven door Bouwmaat en niet door Kijkshop. Je kon hiermee bij Kijkshop bestellen. Nu dit niet meer kan, gaan wij op zoek naar een andere partner en/of oplossing. Gooi ze niet weg!  

Artikel is defect

Elektrische apparaten hebben volgens de Europese richtlijn Koop en Garantie een wettelijke termijngarantie van 2 jaar. De Nederlandse staat gaat ervan uit dat het product dat je koopt deugdelijk moet zijn. Op dit moment kan dit niet via Kijkshop worden geretourneerd en adviseren wij je je te wenden tot de fabrikant. Je hebt wel jouw aankoopbon nodig.