FAQ

Mijn gegevens

Uw gegevens staan onder Mijn Bouwmaat. 

Hoe kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief van Bouwmaat?

In uw 'Mijn Bouwmaat' account vindt u onder het kopje mijn 'Mijn gegevens' het kopje 'Nieuwsbrief'. Klik op de button 'afmelden' en u zult afgemeld worden voor de nieuwsbrief van Bouwmaat. 

Ik kan niet meer inloggen met mijn bestaande account. Hoe kan dit?

Bouwmaat.nl is vernieuwd. Omdat wij geen toegang hebben tot het wachtwoord van uw account, dient u uw bestaande account te registreren en een nieuw wachtwoord aan te maken. Klik hier en maak direct een nieuw wachtwoord aan.

Kan ik een extra pas aanvragen via de webshop?

Bent u al klant bij Bouwmaat en wilt u een extra Bouwmaatpas? Deze kunt u online aanvragen. Log in en ga naar Mijn Bouwmaat. Hier vindt u de optie om een extra pas aan te vragen. U krijgt de pas binnen een week toegestuurd.

Ik wil een pas aanvragen om bij Bouwmaat te kopen. Hoe doe ik dit?

Vraag hier uw pas aan. Na inschrijving ontvangt u een Bouwmaatpas waarmee u profiteert van de vele voordelen. Om de inschrijving formeel te maken, ontvangen wij graag de kopieën van een recente KvK-inschrijving en een geldig legitimatiebewijs, gelijk aan de gegevens zoals u die heeft ingevuld op de inschrijving. U kunt ook in de dichtstbijzijnde vestiging uw pas aanvragen. Vergeet u hiervoor uw KVK inschrijving en legitimatie niet.

Hoe kan ik inloggen op de webshop?

Voor het eerst inloggen?
Indien u voor het eerste inlogt gebruikt u het pasnummer onder de streepjes code van uw pas in combinatie met de postcode van uw eerste registratie bij Bouwmaat (kvk inschrijving).
 

Ik ben al eerder ingelogd geweest
Indien u al eerder bent ingelogd kunt u inloggen d.m.v. uw e-mailadres of pasnummer met uw eigen aangemaakte wachtwoord. Heeft u in het verleden een account aangemaakt op de digitale catalogus (www.allesvoorslimmerbouwen.nl)? Dan kunt u deze inloggegevens ook gebruiken voor Bouwmaat.nl.
 

Wachtwoord vergeten?
Indien inloggen niet lukt, klikt u op de link 'wachtwoord vergeten'. Er zal dan een e-mail naar u toe gezonden worden waarmee u binnen 24 uur een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Wij helpen u ook graag verder in de vestiging.

Hoe kan ik me afmelden voor postmailingen (zoals vakkrant) van Bouwmaat?

U kunt dit op twee manieren doorgeven:

  1. 1. Neem contact op met onze klantenservice.
  2. 2. Ga naar uw Bouwmaat-vestiging.

Bestellen

U kunt ook altijd uw vestiging bellen.

Hoe kan ik bestellen?

Bouwmaat is een groothandel waardoor wij alleen toegankelijk zijn voor bedrijven. U kunt met uw KvK-inschrijving een pas aanvragen via 'Klant worden'. Wanneer u ingelogd bent, dan kunt u een bestelling plaatsen.

Hoe kan ik zoeken?

Er is een zoekvenster bovenin het scherm. Hierin kunt u uw zoekterm invullen. Er zijn vaak twee tabbladen met resultaten. Te weten 'Gevonden artikelen' en 'Gevonden pagina's'. Bij 'Gevonden pagina's' vindt u algemene informatie.

Ik wil iets veranderen aan mijn order, kan dat?

Een order eenmaal geplaatst kan niet meer veranderd worden. U kunt contact opnemen met uw vestiging om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik mijn order annuleren?

Indien u een order heeft geplaatst kan deze niet meer geannuleerd worden. Wilt u artikelen retour sturen? Dan is dit mogelijk via ons retourproces.

Ik kan een artikel niet vinden. Wat kan ik doen?

U kunt altijd contact opnemen met de vestiging. Mocht het een artikel zijn die niet via de webshop bestelbaar is, dan kan de vestiging deze voor u bestellen. Wanneer het een actieartikel betreft, dan kan het ook zijn dat het op is.

Zijn alle artikelen in de webshop altijd op voorraad?

Alle artikelen in de webshop zijn op voorraad en worden op de afgesproken tijd door Bouwmaat aan u geleverd.

Kan ik alle artikelen die ik in een Bouwmaat-vestiging vind ook in de webshop kopen?

Artikelen die Bouwmaat standaard op voorraad heeft kunt u ook in de webshop kopen. Er zijn uitzonderingen, zoals glas en het mengen van verf.

Leveren

Gratis afhalen of bezorgen v.a. €4,50.

Wat zijn de levertijden en bezorgdagen?

Alle bestellingen die vóór 13.00 uur worden geplaatst, worden de volgende werkdag geleverd. Artikelen worden op maandag t/m vrijdag bezorgd met uitzondering van feestdagen.

Wat zijn de bezorgkosten?

Online bestellingen afhalen in de vestiging is altijd gratis. Uw bestelling toch laten bezorgen? Bouwmaat hanteert verschillende tarieven voor pakketpost en grootgoed bezorgingen: 


Pakketpost
Bestellingen vanaf € 25,- of meer bezorgen we gratis. Voor bestellingen onder € 25,- bedragen de bezorgkosten € 4,50 per zending. Indien u kiest om een bestelling op afspraak te laten bezorgen bedragen de bezorgkosten altijd € 17,50. Deze optie is alleen mogelijk bij pakketpost. 

Grootgoed
Bestellingen vanaf € 450,- of meer bezorgen we gratis. Voor bestellingen onder € 450,- bedragen de bezorgkosten € 45,- per zending. 

Bovenstaande tarieven zijn excl. BTW en alleen geldig voor bezorgingen binnen Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen, dan bedragen de bezorgkosten € 150,00.

Op welke dagen wordt er bezorgt?

Artikelen worden op maandag t/m vrijdag bezorgd met uitzondering van feestdagen.

Kan ik een specifieke bezorgtijd opgeven?

Voor pakketleveringen kunt u een gewenste levertijd opgegeven. Extra kosten hiervoor zijn € 17,50, m.u.v. van de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen.

Hoe wordt er geleverd?

Kleingoed wordt door Post.nl geleverd in een doos op maandag t/m zaterdag. Grootgoed wordt geleverd met een vrachtwagen. Wilt u de materialen op een specifiek tijdstip hebben? Dan ontvangt u de order via Dynalogic.

Indien ik niet aanwezig ben op de afgesproken leverplek wat gebeurt er dan met de order.

Uw order wordt 2 maal aangeboden op het afleveradres. Daarna zal er een brief afgeleverd worden met een verwijzing naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Indien de bestelling na 3 weken niet is opgehaald, zal het pakket terug gestuurd worden naar Bouwmaat. U ontvangt uw betaling dan retour op de rekening waarmee de order is betaald.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

U kunt uw bestelling altijd kosteloos klaar laten zetten in een vestiging naar keuze. U kunt dit aangeven in het bestelproces. Ook kunt uw order ook klaar zetten in een PostNL afhaalpunt (meer dan 1.500 afhaalpunten door heel Nederland).

Wat moet ik meenemen als ik een order kom afhalen bij de vestiging?

Indien u gekozen heeft om een order af te halen in de vestiging moet u uw Bouwmaatpas en factuur mee nemen. Heeft u gekozen voor afhalen van uw order op een PostNL afhaalpunt? Dan moet u de orderbevestiging en uw legitimatiebewijs mee nemen.

Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen bij het PostNL afhaalpunt?

Een order kan de eerst volgende dag (uitgezonderd zondag en feestdagen) opgehaald worden na 15:00 bij het PostNL afhaalpunt van uw keuze.

Wat is de status van mijn order?

Bij het onderdeel "Mijn Bouwmaat" kunt u de orderstatus zien. U moet hier eerst voor inloggen. Ook kunt u contact opnemen met uw vestiging om de status van uw order op te vragen.

Hoe krijg ik het statiegeld van een pallet retour?

Wordt een bezorgorder op statiegeldpallet(s) geleverd? Dan is de klant zelf verantwoordelijk voor het retour brengen van de statiegeldpallets naar de vestiging. U kunt de pallets niet meegeven met de transporteur.

Betalen

Veilig betalen bij Bouwmaat.

Ik heb een order geplaatst, maar krijg niet de mogelijkheid om met online op krediet te kopen. Wat moet ik doen?

U wilt uw order online betalen met de kredietfaciliteit, maar krijg in uw winkelmandje onder betaalwijze niet de mogelijkheid om online op rekening te betalen. Het zou kunnen dat u niet voldoende ruimte op uw kredietpas heeft om de order af te ronden. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie en een passende oplossing.

Hoe ontvang ik de factuur?

Indien u een betaling heeft gedaan met IDeal ontvangt u de factuur via de post op het door u opgegeven factuuradres. Indien u een aankoop heeft gedaan met uw kredietpas dan ontvangt u de factuur zoals u dat heeft aangegeven. Uw webshop facturen kunt u daarnaast ook altijd terugvinden in uw 'Mijn Bouwmaat' account.

Ik heb een aanvraag gedaan om online op krediet te kopen en geen pincode ontvangen, wat kan ik doen?

U ontvangt de eerste pincode op het opgegeven e-mailadres van de eigenaar/gevolmachtigde. Indien deze geen e-mail heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik betalen?

Heeft u een Bouwmaatpas en wilt u online een bestelling plaatsen? Dan kunt u bij Bouwmaat veilig betalen met IDeal. Aangesloten banken zijn ABN AMRO, ING bank, SNS regio, ASN bank, Rabobank, Triodos, Friesland, SNS bank, Lanschot.

U kunt ook met creditcard (Visa en Mastercard) of PayPal betalen. Bij een klaarzetorder heeft u de keuze om via IDeal of in de vestiging te betalen. Ook kunnen klanten met een kredietfaciliteit online betalen. Het is (nog) niet mogelijk om Bouwmaatwaardebonnen online te verzilveren.

Kan ik mijn kredietpas gebruiken voor aankopen via de webshop?

U kunt aangeven dat u uw kredietpas wilt gebruiken om online aankopen te doen en te betalen op krediet. De eigenaar/gevolmachtigde dient hiervoor altijd akkoord te geven. Klik hier voor het formulier. Na uw aanvraag ontvangt u, via e-mail, een pincode om uw pas(sen) te activeren. Na activatie van uw pas(sen) ontvangt u via e-mail een unieke pincode per pas waarmee u direct online op krediet uw aankopen kunt doen.

Ik ben mijn pincode voor kredietbetaling vergeten, wat kan ik doen?

Wanneer u uw pincode voor kredietbetalingen bent vergeten, adviseren wij u contact op te nemen met onze klantenservice. Zij nemen uw vraag in behandeling, binnen 3 dagen krijgt u een nieuwe pincode per e-mail toegestuurd.

Retouren

Zonder uiterste ruildata.

Hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

U krijgt uw aankoopbedrag dan teruggestort op het rekeningnummer waarmee de order betaald is. Indien blijkt dat het artikel dat door ons geleverd is, beschadigd was of om andere reden ondeugdelijk was worden de kosten van de verzending door ons vergoed. 

Ik heb een beschadigd artikel binnen gekregen, wat kan ik doen?

U kunt met het artikel naar uw vestiging om de mogelijkheden te bespreken. Neem uw factuur en uw Bouwmaatpas mee. Ook kunt u het artikel terug sturen. De verzendkosten zullen eerst door u worden betaald. Bouwmaat stort deze kosten later aan u terug indien het artikel inderdaad beschadigd of kapot is.

Ik wil een artikel retourneren, hoe doe ik dat?

U kunt een artikel retour brengen in elke vestiging. Neemt u hiervoor wel uw factuur en uw Bouwmaatpas mee. Er zit geen uiterste omruildatum vast aan onze service.
 

PostNL
Indien u via PostNL een pakketje heeft ontvangen van Bouwmaat kunt u deze gratis via PostNL terugsturen. Hiervoor kunt u gebruik maken van het onderstaande antwoordnummer:

  • PostNL Fulfilment Services BV
  • T.a.v. Bouwmaat Retoureninslag
  • Antwoordnummer 6005
  • 3990VB Houten
     

Voorwaarden voor retour:

  • Bederfelijke artikelen en/of zakgoed worden niet retour genomen;
  • Gezaagde of op kleur gemengde artikelen worden niet retour genomen;
  • Speciaal voor u bestelde artikelen worden niet retour genomen;
  • Uitverkoop- en/of opruimingsartikelen worden niet retour genomen.

Hoe lang na ontvangst kan ik een artikel retourneren?

Er is geen tijdslimiet voor het retour brengen van artikelen. Voor het retour sturen van artikelen van de webshop zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze zijn geldig voor de vestigingen en voor de webshop.

Spaarplan

Spaar gratis voor mooie cadeaus.

Ik heb vragen over het Spaarplan van Bouwmaat

Over leveringen en bestelling kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Kijkshop via 0418-512345 (lokaal tarief) tussen 8:30 en 17:00. Voor alle andere vragen kunt u contact opnemen met uw vestiging.

Ik heb nog oude volle Spaarkaarten. Kan ik deze nog inwisselen?

Deze kunt u in uw Bouwmaat-vestiging omwisselen voor Spaarplan Cadeaubonpunten. Voor alle andere vragen kunt u contact opnemen met uw vestiging.

Wanneer wordt een cadeauartikel door Kijkshop geleverd?

Kijkshop levert gebruikelijk via DHL binnen 2 werkdagen bestelde artikelen. Tenzij anders is aangegeven. Via Track&Trace kunt u de status van uw bestelling volgen.

Hoe kan ik een cadeauartikel ter reparatie aanbieden?

U kunt contact opnemen met de klantenservice van Kijkshop via 0418-512345 (lokaal tarief) tussen 8:30 en 17:00. Ook kunt u een e-mail sturen naar bouwmaat@beloningsshop.nl.

Tijdens het invoeren van cadeaupunten viel de internetverbinding weg. De bestelling is niet afgerond, ben ik de punten kwijt?

U kunt contact opnemen met de klantenservice van Kijkshop via 0418-512345 (lokaal tarief) tussen 8:30 en 17:00.

Ik ben geen klant meer bij Bouwmaat (u heeft geen geldige pas), maar ik heb nog veel punten die ik wil inleveren. Is dit nog mogelijk?

Dit is niet meer mogelijk. Alleen met een geldige Bouwmaatpas kunt u gebruik maken van het Bouwmaat Spaarplan.