Bij Bouwmaat Groningen XL werken Erik van der Laan, Martin van Oostrom en Wim Oosting al 25 jaar vol passie samen. Met hun jarenlange ervaring, uitgebreide vakkennis en toewijding zijn ze een onmisbare kracht binnen het team. Ze vertellen over hun unieke reis, hun band, de veranderingen door de jaren heen en wat Bouwmaat zo speciaal maakt.
Erik van der Laan (45);Regiomanager Verkoop & Relatie
Erik van der Laan begon 25 jaar geleden bij Bouwmaat Groningen met een bijbaan in de hal. Wat startte als een tijdelijke functie, groeide uit tot een indrukwekkende carrière. Inmiddels is Erik Regiomanager Verkoop & Relatie, met verantwoordelijkheden in Groningen en Leeuwarden. “Mijn werk bestaat vooral uit het bezoeken van grote klanten en projectbegeleiding,” vertelt hij. “Het is ontzettend leuk om die relaties op te bouwen en te onderhouden.”
Vroeg begonnen, nooit meer weggegaan
Erik’s reis bij Bouwmaat begon spontaan. Zijn vader, een vaste klant bij Bouwmaat, nam hem regelmatig mee. Na het afronden van zijn studie Management, Economie en Recht besloot Erik om bij Bouwmaat te blijven. “Ik heb stap voor stap mijn kennis en verantwoordelijkheid uitgebreid,” legt hij uit. “De kansen die ik kreeg en de afwisseling in het werk maken het nog steeds uitdagend.”
Teamwork als sleutel tot succes
Voor Erik is de samenwerking met zijn team een van de hoogtepunten van zijn werk. Hij werkt al 25 jaar samen met collega’s Martin en Wim. “We hebben in 25 jaar veel meegemaakt, zowel zakelijk als privé. Dat schept toch wel een band en maakt het werken nog leuker,” vertelt Erik. “We weten precies wat we aan elkaar hebben en vullen elkaars sterke punten goed aan.”

Klanten centraal
Wat Bouwmaat volgens Erik uniek maakt, is de persoonlijke benadering. “Onze klanten, vaak zzp’ers, zijn hier soms vaker dan thuis. We zorgen ervoor dat ze zich hier welkom voelen met een kop koffie en passend advies”. Erik kijkt vol trots terug op zijn loopbaan bij Bouwmaat en hoopt nog jarenlang bij te dragen aan het succes van het bedrijf. “We blijven doen waar we goed in zijn: klanten ondersteunen met uitstekende service en oprechte aandacht. Dat is wat Bouwmaat uniek maakt.”
Martin van Oostrom (47);Vakverantwoordelijk medewerker
Martin van Oostrom, geboren en getogen in Groningen, werkt al 25 jaar bij Bouwmaat Groningen. Wat begon als een tijdelijke baan via een uitzendbureau, groeide uit tot een volwaardige loopbaan. “Ik kwam via een uitzendbureau binnen en merkte meteen dat de werkomgeving en collega’s bij mij pasten. Bouwmaat werd al snel een werkplek waar ik me nog steeds thuis voel.”
Teamgevoel en klantgerichtheid
Toen Martin begon, was Bouwmaat Groningen XL nog een jonge vestiging. Het teamgevoel was vanaf dag één sterk. “We werkten toen met een vaste groep collega’s, en veel van hen bleven jarenlang,” vertelt hij. Tegenwoordig werkt hij samen met een mix van nieuwe en ervaren collega’s. “Ik vind het belangrijk om mijn kennis door te geven en te zien hoe jonge collega’s zich ontwikkelen.”
Dagelijkse variatie
Als vakverantwoordelijk medewerker heeft Martin een gevarieerd takenpakket. “Ik werk overal in de vestiging: bij de balie, de goederenontvangst, noem maar op. Waar ik nodig ben, daar help ik. Die afwisseling houdt het werk interessant,” legt hij uit. Martin waardeert ook de vrijheid in zijn rol.

“Ik begin mijn dag altijd met vier koppen koffie, dat hoort erbij,” zegt hij lachend. Met zijn ervaring weet hij precies waar alles ligt, waardoor hij klanten snel en efficiënt kan helpen.
Altijd klaar voor de klant
Voor Martin staat de klant altijd centraal. “Mijn dag begint eigenlijk altijd met het controleren van de voorraad. Lege schappen kunnen gewoon niet”, zegt hij. Hij geniet ervan om klanten te helpen en bouwt door de jaren heen een goede band op met vaste klanten. “Als klanten terugkomen, betekent dit dat ze zich gewaardeerd voelen en goed geholpen zijn. Dat geeft voldoening”, aldus Martin. “Ik kijk met trots naar mijn carrière bij Bouwmaat en ik hoop hier nog vele jaren met plezier te werken.”
Wim Oosting (59); Goederenontvangst
Wim Oosting werkt al 25 jaar bij Bouwmaat Groningen XL, waar hij voornamelijk achter de schermen actief is bij de goederenontvangst. Samen met zijn collega’s Erik en Martin is hij een vast gezicht in de vestiging. Wim deelt graag hoe hij de afgelopen jaren heeft ervaren en wat Bouwmaat voor hem bijzonder maakt..
Veranderingen door de jaren heen
“Wat is er in 25 jaar veranderd?”, vraagt Wim zich hardop af. “Het Bouwmaat assortiment is uitgebreid en de winkel is groter geworden, maar de klantgerichtheid is altijd gebleven. Het draait nog steeds om het opbouwen van een goede band met de klant. En natuurlijk het bieden van de beste service.”
Waarom Bouwmaat uniek is
De sfeer bij Bouwmaat speelt een grote rol in het succes, zegt Wim. “Hier bouwen we echt een band op met de klant. We hebben oprecht interesse. Even een praatje maken, weten wat er speelt in hun projecten en altijd een stapje extra doen. Dat maakt het werk speciaal.” Deze persoonlijke benadering zorgt ervoor dat klanten vaker terugkomen en Bouwmaat zien als een vertrouwde partner.

Een leven lang leren
Wim gelooft dat je in de bouwsector nooit uitgeleerd bent. In de loop der jaren heeft hij veel productkennis opgebouwd en diverse cursussen gevolgd. Vooral op het gebied van elektra. “Nieuwe producten en ontwikkelingen komen altijd voorbij. Dat zorgt ervoor dat je bij moet blijven. Ik zie het als een mooie uitdaging om klanten steeds van goed advies te kunnen voorzien, hoe de producten ook veranderen.”
Trots op zijn werk
Wims 25 jaar bij Bouwmaat geven hem een gevoel van trots en voldoening. Hij heeft een sterke band opgebouwd met klanten en collega’s, die zijn ervaring en kennis waarderen. “Ik kijk met een goed gevoel terug op al die jaren. Ik geniet ervan om klanten snel te kunnen helpen en dat je precies weet wat ze nodig hebben. Over een kleine acht jaar komt mijn pensioen in zicht. Ik hoop komende jaren op dezelfde prettige manier door te werken en daarna met een tevreden gevoel af te sluiten.”
Ik vind dit artikel: